info@nnpc.nl+31 (0)50 534 32 11
    • Nederlands
    • Engels
    • Duits
    • Over NNPC
      • De beste oplossing voor onze leden
      • Onze specialisten
      • Wereldwijd netwerk
      • Historie
      • Werken bij NNPC
    • Producten en diensten
      • Mutual verzekering
      • Fixed Premium verzekering
      • Overige verzekeringen
        • Binnenvaartverzekering
        • Zeevaartverzekering
      • Risicocheck
    • Nieuws en publicaties
      • Publicaties
      • Nieuwsberichten
      • Nieuwsbrief
      • Downloads
    • Contact
    • My NNPC
    Search
    START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH
    • Over NNPC
      • De beste oplossing voor onze leden
      • Onze specialisten
      • Wereldwijd netwerk
      • Historie
      • Werken bij NNPC
    • Producten en diensten
      • Mutual verzekering
      • Fixed Premium verzekering
      • Overige verzekeringen
        • Binnenvaartverzekering
        • Zeevaartverzekering
      • Risicocheck
    • Nieuws en publicaties
      • Publicaties
      • Nieuwsberichten
      • Nieuwsbrief
      • Downloads
    • Contact
    • My NNPC
    Search

    Gewijzigde regelgeving van de Maritime Safety Administration of the People’s Republic of China (China MSA): monitoringen en inspecties

    Gepubliceerd op 4 januari, 2024

    De China MSA, het overheidsorgaan van China dat over alle zaken gaat die te maken hebben met veiligheid van de scheepvaart en maritieme industrie, heeft nieuwe wet en regelgeving gepubliceerd over monitoring van scheepsmanagers en inspecties van schepen. Deze nieuwe regelgeving is op 1 december 2023 ingegaan en heeft daarmee de regelgeving uit 2014 vervangen. De wijzigingen gelden voor alle schepen die in Chinese wateren navigeren, aanmeren of opereren.

    De wijzigingen betreffen met name een verruiming van de criteria voor een speciale follow up inspectie. Met andere woorden: een schip (of manager) komt vanaf 1 december sneller/makkelijker op de inspectielijst terecht. Eenmaal op deze lijst betekent dit dat er op de betreffende schepen, zonder dat er rekening gehouden wordt met het schema van het schip, verplichte inspecties uitgevoerd worden bij het binnenkomen van een haven, als de omstandigheden dit toestaan. Daarnaast zal de manager van het genoemde schip vaker en strenger gecontroleerd worden en wordt er naar rectificaties van eerdere controles gekeken.

    Op basis van deze nieuwe regelgeving zullen de volgende schepen op de lijst voor een speciale follow-up inspectie komen te staan:

    1. Schepen die in de afgelopen twaalf maanden minimaal twee keer tijdens een inspectie van Port State Control (PSC) in detentie zijn gehouden.
    2. Schepen die in de afgelopen twaalf maanden twee keer een boete hebben ontvangen van maritieme administratie autoriteiten voor serieuze illegale activiteiten zoals ontoereikende bemanning, het onrechtvaardig uitzetten van het AIS systeem of overlading.
    3. Schepen die na het begaan van een maritieme administratieve overtreding hun verantwoordelijkheid niet accepteren of eraan proberen te ontkomen.
    4. Schepen die gesjoemeld hebben met certificaten of conversies hebben uitgevoerd op het schip zonder goedkeuring en inspectie van de scheepsinspectie organisaties.
    5. Schepen die betrokken zijn geweest bij grotere of meerdere verkeersongelukken op het water en daarbij minimaal 50% verantwoordelijkheid dragen.
    6. Schepen die onder het management vallen van bedrijven vallen die op de lijst staan.
    7. Schepen die op de lijst voor een speciale follow-up komen volgens de “Provision on the Maritime Law Enforcement Assistance in Investigation”.
    8. Schepen die volgens de China MSA in aanmerking komen voor follow-up inspecties.

    Het is uiteraard wel mogelijk om weer van deze lijst af te komen, maar dit kan pas na drie maanden en als er een follow up inspectie is uitgevoerd door een lokale MSA waarbij er geen problemen gevonden zijn. Vervolgens kan er een aanvraag voor verwijdering worden ingediend.

    Dit is een omslachtig en tijdrovend proces en wij willen dan ook adviseren om dit zoveel mogelijk te voorkomen. Dat kan ook door, net als altijd, de internationale conventies en lokale wetgeving strikt te volgen en daarnaast volledig voorbereid op een PSC inspectie een haven binnen te gaan.

    Bij verdere vragen kunnen leden ten allen tijde contact opnemen met NNPC via underwriting@nnpc.nl.

    Vorig bericht
    Op zoek naar de geroofde koopvaardijschepen van NNPC
    Volgend bericht
    Rode Zee en Golf van Aden – Update

    Laatste nieuws:

    VS Past Havenkosten aan voor Chinees Gebouwde Schepen

    24 apr om 10:21

    NNPC algemene vergadering 2025

    18 apr om 12:49

    Legacy and Future: The Road to 2028

    16 apr om 16:59

    Masterstudenten Erasmus Universiteit Rotterdam bezoeken NNPC

    4 apr om 15:36

    NNPC Nieuwsbrief

    Op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van risicobeheersing? Meld u dan aan voor de maandelijkse NNPC nieuwsbrief:

    Aanmelden

    Neem contact op

    Wilt u meer weten over één van onze verzekeringen, de risicocheck doen of heeft u een andere vraag? Neem contact met ons op.

    Neem contact op

    Noord Nederlandsche P&I Club
    Rijksstraatweg 361
    9752 CH Haren (Groningen)

    Telefoon: +31(0)50 534 321 1
    E-mail: info@nnpc.nl

    PRODUCTEN EN DIENSTEN

    • Mutual verzekering
    • Fixed Premium verzekering
    • Verzekeringen voor de zeevaart
    • Verzekeringen voor de binnenvaart
    • Risicocheck

    DIRECT NAAR

    • Contact
    • Zoek schepen
    • Zoek correspondenten
    • Nieuws en publicaties

    NIEUWSBRIEF

    Ik wil graag de digitale nieuwsbrief van NNPC ontvangen.

    Aanmelden

    VOLG ONS OP

    © 2025 NNPC – Alle rechten voorbehouden | Colofon | Privacy en cookies | Klachtenregeling |

    Beheer cookie toestemming
    Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
    Functioneel Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}